sábado, 8 de enero de 2011

Un tomb pel constructivisme

La Publicitat sempre ha buscat inspiració en diversos estils artístics i el constructivisme, tot i remuntar-se als anys 1913, ha sigut imaginari per a moltes campanyes. A continuació, presentem un recull de peces significatives dins del món de la comunicació.


Packaging

Ecla. No quema el calzado.
Caixeta metàl·lica per a betum. 
AUTOR: Anònim.
ANY: 1920.








GROOM. Embolcall de caramel.
AUTOR: Anònim.
ANY: 1924.





LOS DOS ABUELOS. C. Marx – P. Iglesias.
Embolcall de fulles d’afaitar.
AUTOR: Anònim.
ANY: 1930





MASAGE HIGIENUS.
Etiqueta de masaje.
AUTOR: Anònim.
ANY: 1930.









MUNDIAL.
Embolcall de xocolata.
AUTOR: Anònim.
ANY: 1930.





Imatge Corporativa

ETIQUETA.
Gran Hotel Iberia.
AUTOR: Anònim.
ANY: 1950.








Disseny Editorial

MACK-WAN Y EL FANTASMA.
Portada de novela.
AUTOR: Anònim.
ANY: 1920.


REVISTA ALGO.
Ferrocarril aéreo”.
AUTOR: Anònim.
ANY: 1931.










Polònia  http://www.tv3.cat/polonia

Colors vermells i taronjes, gratacels i ratlles que s'obren cap al cel, soldats, avions i tipografia típica dels cartells de propaganda política del constructivisme.





Color vermell i un soldat per anunciar de manera constructivista que "¡Todos los precios al suelo!".






El cantant anglès Franz Ferdinand va utilitzar per a la caràtula del seu darrer disc, una imatge d'un cartell militar de Ródtxenko. També va utilitzar imatges d'inspiració constructivista per a altres elements promocionals del seu àlbum (com es pot veure al següent vídeo).